כל הכללים הבסיסיים לקידום אורגני של אתרים

אתר מרשים ותוכן איכותי כשלעצמם אינם מספיקים עבור שימוש יעיל באתר אינטרנט. לשם הגדלת קהל היעד יש לבצע קידום מכוון של האתר. ישנן שתי דרכים מרכזיות לקידום אתרים: הראשון הוא קידום ממומן, והשני הוא קידום אורגני לאתרים. אנו נתמקד כעת בקידום אורגני, נסביר מהו, כיצד עושים אותו ואף נראה את היתרונות שלו על פני קידום ממומן.

מהו קידום אורגני?

קידום אורגני לאתרים מכונה גם SEO שאלו ראשי תיבות של הביטוי: Search Engine Optimization. מטרת העל בקידום אורגני היא להעלות את האתר שלכם למקום הגבוה ביותר בעמוד החיפוש הראשון בגוגל, כך שכאשר גולש מבצע חיפוש מסוים, הוא יבחר להיכנס דווקא לאתר שלכם ולא לאתר מתחרה. ככל שיהיו יותר כניסות לאתר, כך תהיה בו תנועה אורגנית שתמשיך להציב אותו בראשית העמוד, מה שיוביל באופן ישיר להגדלת הכנסותיכם.

הדרכים לקידום אורגני

קידום אורגני נעשה באמצעות התאמת תוכן האתר לפרמטרים השונים בהם מתחשב האלגוריתם של גוגל, כך שהעדפתו תעשה באופן עצמאי, ללא תשלום כזה או אחר לגוגל. ניתן לעשות זאת לבד, אך סביר להניח שסיוע של מומחים בקידום אתרים יניב תוצאה יעילה, איכותית ומהירה יותר.

השלבים לביצוע קידום אורגני לאתרים:

  • שלב ראשון – בצעו מחקר מעמיק אודות מילות מפתח מוכרות, קישורים נפוצים ותוכן פופולרי. ניתן לעשות זאת באמצעות בחינת אתרים מתחרים, מצב השוק, וכדומה. בעת מחקר, יש לשים לב לביטויים חוזרים באתרים הממוקמים ראשונים בדירוג, וכך תוכלו להבין מהן מילות המפתח שאתם מחפשים.
  • שלב שני – בניית אתר חדש או שימוש באתר שכבר קיים. רצוי להשתמש באתר קיים בעל דומיין מקושר לגוגל, זאת מכיוון שכך עבודתכם לא תתחיל מ-0. אולם, גם עבודה עם דומיין חדש היא בהחלט אפשרית, אך יש לקחת בחשבון שייתכן שקידום האתר ייקח קצת יותר זמן.
  • שלב שלישי – הכוונת התוכן באתר שלכם בהתאם למחקר שביצעתם.

לשם המחשת נושא הביטויים, הכנו טבלה המפרטת דוגמאות שונות לביטויים המשמשים עבור קידום אורגני לאתרים. יצוין כי טבלה זו איננה ממצה, ורצוי להיוועץ עם מומחים בתחום כדי להבין מהם הביטויים הטובים ביותר עבור קידום האתר שלכם.

סוג האתר ביטויים לקידום – דוגמאות
אתר למכירת פרחים פרחים לבית, סידור פרחים לחתונה, פרחים לבת זוג
אתר עסקי של עורך דין עורך דין בירושלים, עורך דין לנזיקין
אתר ביטוח ביטוח משתלם, ביטוח מקיף, ביטוח צד ג'

 

מתי עדיף להשתמש בקידום אורגני על פני קידום ממומן?

קידום ממומן הוא אפקטיבי עבור טווח קצר ומשמש לרוב להתנעת אתר חדש לאור התוצאות המיידיות שלו. אולם, היתרון המשמעותי של קידום אורגני הוא בהמשכיות. כאשר אתם משקיעים משאבים בקידום אורגני, דעו כי מדובר בהשקעה לטווח ארוך, כלומר ייתכן שייקח זמן עד שתראו תוצאות, אך התוצאות שיתקבלו יהיו יציבות יותר.

לסיכום, קידום אורגני לאתרים עשוי לצרוך משאבים וזמן, אך מדובר בהשקעה משתלמת בהחלט שמטרתה להגדיל את ההכנסות העתידיות של העסק. לכן, אל תהססו והתחילו לקדם את האתר שלכם!

 

אולי יעניין אתכם
מאמרים פופולאריים

מהם היתרונות של שיווק דיגיטלי?

לשיווק דיגיטלי יתרונות רבים, והוא הפך לכלי חיוני עבור עסקים בכל הגדלים. להלן כמה מהיתרונות העיקריים של שיווק דיגיטלי: יעילות: שיווק דיגיטלי מאפשר לעסקים להגיע

תוכן ככלי לקידום אתרים

בעידן הדיגיטלי, המידע הוא מטבע המטבע החדש. אנשים מחפשים מידע בכל רגע נתון, והאינטרנט הפך למקור המידע הראשי עבור רבים מאיתנו. אך בעולם שבו המידע

הוצאת חשבוניות באתרי וורדפרס

חשבונית היא היבט חיוני בכל עסק העוסק במכירות, וורדפרס הפכה לפלטפורמה פופולרית ליצירה וניהול אתרים לעסקים. אחד היתרונות של שימוש בוורדפרס הוא מגוון רחב של

5 טיפים לבחירת חברת אחסון אתרים

בחירת חברת אחסון אתרים יכולה להיות משימה מאתגרת ומרתיעה עבור כל בעל עסק חדש. יש הרבה חברות שמציעות את אותם שירותים, אבל מה עושה אחת